1991 yılından beri perde, perdelik kumaş, iplik, ev tekstili, iç çamaşırı gibi tekstilin pek çok kolunda faaliyet gösteren Aydın Örme, Polo sporunu yaşam biçimiyle birleştirip çocuk-erkek ve kadın giyimine yön veren US POLO ASSN’nin ev tekstili ve iç giyim – mayo lisansörü oldu.
US POLO’nun yalnızca Türkiye’de değil 40 ülkedeki ana lisans hakkına sahip olan Aydınlı Grup ile Aydın Örme arasında yapılan anlaşma ile, ürünler başta Rusya, Ukrayna, eski Sovyet Cumhuriyetleri, Kazakistan, Türkmenistan Kırgızistan, Beyaz Rusya, Makedonya, Ukrayna, Bulgaristan, Körfez Ülkeleri, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Bahreyn, Kuveyt, Mısır gibi hızla gelişen ülkelerde de satılacak.
Türkiye, Doğu Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve komşumuz olan 40 ülkede ev tekstili piyasasında ilk kez pazara çıkacak olan US POLO ASSC’nin hedefleri hakkında, markanın bu ürün grubunda lisansörü Aydın Örme Sanayi ve Ticaret A.Ş Genel Müdür Yardımcısı Erdem Gündüz’den bilgi aldık.
Ürün gamı temelde ikiye ayrılacak
Biri ev tekstili grubu, diğeri mayo ve iç giyim. Ev tekstilinde nevresim, bornoz-havlu, battaniye ve daha sonra ekleyeceğimiz yatak örtüsü gibi ürün grupları var. Ev tekstili dendiğinde evde kullanılan her türlü tekstil malzemesi giriyor işin içine. İlk etapta bütün grupların üretimine girmedik ama tüm bu ürünlerin tasarım çalışmalarını bitirdik. Diğer gruplarda mutfak ürünleri var, masa örtüsü, mutfağa ve banyoya özgü ürünler, tekstille ilgili olanlar… Ardından yaz için çok farklı tarzda pike grupları, modern yatak örtüleri de ürün gamına dahil olacak. Perde ürünlerinin de lisansı bizde. Modern tarzda hazır perde ürünlerine de yurt dışı için özellikle girmeyi düşünüyoruz. 2009 sonunda ürün çeşitliliğinde maksimuma ulaşmayı düşünüyoruz.
Üretimimiz Türkiye ağırlıklı
Tasarımlarımızın büyük bölümü Türk tasarımcılar tarafından burada yapılıyor. Ancak Amerika’dan onaylanmak zorunda. Tüm tasarımlar Amerika’daki US POLO merkezine onaya gidiyor. Bizim yaptığımız desen ve tasarımlar diğer lisansörlerle de paylaşılıyor. Birbirimizle iletişim halinde çalışıyoruz.
Üretim Bursa, Denizli ve İstanbul’da olacak. İstanbul’da iç giyim ağırlıklı bir üretim yapılacak. Şu anda koleksiyonun numune çalışmaları devam ediyor. Koleksiyonumuzun kumaşları zaten bizim fabrikamızda üretiliyor. Pamuklu kumaşlar dışındaki tüm kumaşlar burada üretiliyor, diğerleri de İtalya ve Türkiye’de üretilen kumaşlardan yapılacak. Kumaş seçimimiz hep üst kalite. Türkiye’de daha önce kullanılmamış tarzda kumaşları seçmeye çalışıyoruz. Çok kaliteli, kullanımı rahat, spor kullanıma uygun kumaşlar ile seçmeyi çalışıyoruz. Tasarımından kumaşına dikimine her aşamada üst kalitede olacak. Üzerinde bir dünya markası var. Ama hedeflediğimiz fiyat seviyeleri erişilebilir olacak.
Hedeflerimiz…
Şu anki ilk hedefimiz ürünleri Türkiye pazarına sunmak. Daha sonra lisansör olduğumuz ülkeler arasında “Büyük Pazar” olarak gördüklerimizde iyi bir yer edinmeyi hedefliyoruz. Bunların hepsi gelişen ya da gelişmekte olan ülkeler. Avrupa ile kıyaslandığında buralarda yeni bir yapılaşma var. İnsanlar modern ve yeni evlere geçiyorlar, çok ciddi bir zenginleşme mevcut. Rusya, İran, Dubai gibi bu ülkelerde büyük bir zenginlik var. İnsanlar daha önceleri tüketmedikleri şeyleri tüketmeye başlıyorlar. Batı Avrupa pazarı doymuş bir pazar. Daha doymamış bir pazarda lisansör olmamız bizim için bir şans.
Büyük bir boşluğu dolduracağız
Pazarda iki segment var. Biri çok düşük kalite ve çok düşük fiyatlı, değişik markalar altında satılan ürünler. Bu grup çok kalabalık, çoğunun da bilinirliği çok az. Bir de üst grup ürünlerin bulunduğu segment var. Bu segmentte de “Çeyizlik” diye tabir edilen, çok ağır desenlerin, çok ağır nakışların olduğu kaliteli kumaş kullanılan ama çok da günlük yaşamda kullanılmayan bir ürün grubu var. Arası boş… Bizim US POLO ile ilk hedefimiz genç insanların da kaliteli kumaşlardan üretilmiş, modern eşyalarla döşenmiş evlerine uygun, sade ev tekstili ürünleri bulabilmeleri. Pazarda direk buna hitap eden bir ürün grubu yok, biz bu boşluğu dolduracağız.
Ürün kalitemiz Avrupa’daki en üst segment markalardaki ürün kalitesini aratmayacak
Koleksiyonun genel ürünlerinin piyasada benimsenip tüketiciye ulaşmasını bekliyoruz. Bundan sonra da koleksiyonlarda yenilik hedefliyoruz. Daha önce olmayan ya da fazla bilinmeyen kumaşları koleksiyonumuza katacağız. Bu aşamada Türklerin Avrupa’daki tüketicilerden çok farklı olmadığını düşünüyoruz.